Mi is az a női jóga?

A női jóga a nőiességünk teljességére összpontosít, figyelembe veszi a nők különleges testi és lelki igényeit.

Nőként testünk és lelkünk folyamatos változáson megy keresztül hormonjaink aktuális szintje szerint. Ennek megfelelően alakul a kedvünk, energiaszintünk, ettől függ, mennyire vagyunk nyitottak vagy éppen zárkózottak, mennyire vagyunk feszültek vagy lazábbak. Egy női jóga óra pontosan ezért igen megengedő. Mindenki a saját ciklusának megfelelően, saját testjelzései szerint merülhet bele az áramlásba. Ezt tiszteletben tartva a foglalkozásokon nem szokás a szigorú javítás sem.

A női jóga pozitív hatásai

A női jóga elsődleges célja a gát, a hüvely területének, a has és a medence izmainak megerősítése és az altest energetikai rendszerének helyreállítása. A gyakorlatokkal mobilizáljuk, lazítjuk és egyben meg is erősítjük a csípőízületet körülvevő izmokat. Külön görcsoldó és ciklust szabályozó gyakorlatok segítik egyensúlyba hozni a hormonháztartást. Az óra alatt elsajátítjuk azokat a mozdulatokat, melyek segítségével jól kezelhető a premenstruációs tünetegyüttes. Az óra szerves része a helyes légzés kialakítása, amely egyensúlyba hozza a hormonális működést, stabilizálja az idegrendszert és ezzel az érzelmeink világát.

Mikor és kinek ajánlott:

Minden nőnek! Különösen,

  • ha gyenge a medence izomzata (megereszkedett szalagok, méh stb.),
  • ha gyermeket szeretnél,
  • szülés után, ha a terhesség alatt és szülés közben meggyengültek az alhas izmai,
  • menopausa tüneteinek enyhítésére,
  • gyenge hüvelyizomzattal rendelkezőknek,
  • kötött, merev csípőjű hölgyeknek,
  • nehéz fizikai munkát végzőknek,
  • sportolóknak, akik rendszeresen szökdellnek vagy súlyt emelnek (pl. aerobik, futás stb.),
  • erősen stresszes nőknek,
  • a szexuális élet javítására.
 A női jóga óráin:
  • csak nők vesznek részt,
  • nincsenek javítások,
  • az egyéni ciklusunk szerint áramlunk,
  • bízunk a testünk ösztönösségében,
  • nincs kötöttség, nincs feszültség, csak érezd jól magad.