Edzés SMR hengerrel – amivel visszakaptam a mozgás örömét. Szubjektív szemmel.

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én, ha már nem tudok szívvel-lélekkel végezni egy
mozgásformát, váltok valami másra, esetleg egy teljesen úgy irányban.

A küzdősportok sosem kötöttek le, futni utáltam, a csapatsport sem az én műfajom, meg gebeként nem is voltam egy álom-csapattárs. Így találtam rá a súlyzózásra, ami kellő testtömeget és vele együtt önbizalmat adott.

Sok év után, amikor már nem szerzett örömet a testépítés, áttértem az erőemelésre. Amikor már az sem,
jött a jóga. Két év gyakorlás, rengeteg fejlődés és két oktatói tanfolyam után már nem éreztem
magam teljesnek benne, eltűnt a felfedezés öröme, rutinná vált a gyakorlás. Bár a jóga megmaradt, a
belső motivációim új megismerések felé hajtottak.

Ekkor találtam rá a Balance Medical Fitness Akadémiára és képzésükre: a funkcionális fascia tréningre, ami új lendületet adott nemcsak a jógámhoz, de a mindennapi élet mozgásaihoz is. Ráadásul még a futást is számomra szokatlan lelkesedéssel és örömmel végzem!

Mire jó az SMR henger és mi is az?

SMR rövidítése: Self Myofascia Release, egy kompressziós, önmasszírozó eljárás.

Az SMR hengeres edzés során fellazítjuk a fasciát, izompólyát (mi az a fascia, arról előző cikkünkben többet írtunk) a henger segítségével. Masszírozással, az izomfeszülés és görcsök feloldhatóak. Sokkal kevésbé vagy sérülékeny ha az izmaid megfelelő tónusban vannak. Az SMR henger által kifejtett izomlazító hatás, az idegrendszerre is pozitív hatással van.

Mit csinálunk egy SMR hengeres funkcionális fascia tréning órán?

1) légzőgyakorlatokat végzünk: lelazítjuk a testet, felkészítjük az órára

2) SMR hengerrel dinamikusabban bemelegítünk ( a hengerezés javítja az anyagcserét, csökkenti az izmok és a fascia
feszességét, friss folyadékkal tölti fel a kötőszövetet

3) propriocepció fejlesztő gyakorlatok: belső core tudatosítás és mozgásminta-fejlesztés

4) dinamikus, rugalmasságot fejlesztő gyakorlatok

5) ellenállós nyújtás

6) fascia megújítása, teljes test lassabb hengerezése

7) és végül légzéssel zárunk.

Mit ad nekem a hetente kétszer végzett SMR hengeres fascia tréning?

A mindennapokban

  • könnyebb, dinamikusabb mozgást;
  • szebb tartást; takarékosabb mozdulatokat;
    több energiát.
  • A jógában jobb egyensúlyt, sokkal jobb coreizom érzékelést, amire pl. a kézenálláskor,
    alkartámaszban, lólászanában nagy szükség van;
  • jobb erőnlétet; nagyobb előre és hátrahajlást.

+1 BÓNUSZ: Ami várható volt és mégis meglepett, az a futás öröme volt. Egyáltalán nem futok, csak jelen cikkhez
akartam futni pár kilométert, hogy a tapasztalataim le tudjam írni, de életemben először élveztem a
futást: könnyen, gördülékenyen futottam és végig élveztem!

A tréninget ajánlom mindenkinek: sportolónak és inaktívnak, nőnek és férfinak, öregnek és fiatalnak.
Mindenki meg tudja találni benne azt, amire szüksége van: teljesítménynövelést, egészségmegőrzést,
testtartásjavítást, jobb erőnlétet.

Adj egy esélyt magadnak!

Sas Balázs